'Fals: L'art de l'engany o l'engany de l'art' està organitzada en diferents seccions les quals presenten diverses maneres d'enganyar. Aquestes diferents formes d'engany van des de l'atribució a artistes prestigiosos de simples còpies o treballs populars; la inserció d'una signatura falsa en un treball realitzat sense ànim d'engany; còpies d'obres autèntiques o falsificacions "a l'estil de"; i, en obres seriades sobre paper, la impressió amb procediments fotomecànics d'alta precisió.
Falsificació d'una obra de Benjamín Palencia Pérez
Tot açò es pot executar amb una destresa i habilitat tals que exigeixen l'aplicació de moderns mètodes científics (d'anàlisi i investigació) per a detectar l'engany. Altres vegades, però, els enganys són tan barroers que poder arribar a provocar la rialla.
L'exposició, a més, analitza les raons de qui són enganyats: per què es deixen enganyar. Parlem del desig d'adquirir un, presumpte, estatus cultural mitjançant la possessió de, presumptes, obres d'art; identificant, ingènuament, l'art amb allò que és antic o que s'atribueix a un geni.
Què percebem com autèntic o fals, com veritat o mentida, en un món dominat per les fake news?
'Fals: L'art de l'engany o l'engany de l'art' s'obri a la discussió raonada al voltant d'allò que percebem com a veritat o mentida, com autèntic o fals, en un món dominat per les fake news i les deep fakes. Totes les obres són peces inautèntiques, definides així a conseqüència d'una sentència judicial, i procedents dels decomisos realitzats pels membres del Grup de Patrimoni Històric de la Policia Nacional que, a aquest efecte, realitzen el seu treball al territori de la Comunitat Valenciana. Això explicà, clar, la recurrent presència d'obres atribuïdes a artistes valencians de gran renom.
Falsificación de 'Marilyn' de Andy Warhol