HUI:
Dijous 25 de Abril de 2024 /
Obert de 10 a 14h i 16 a 20h
Del 19 de maig al 25 de setembre de 2022
Exposició temporal
Pintura canibal
Jesús Herrera Martínez
Gratuïta
Fit for English speakers
Definim el canibalisme com l'acte o la pràctica d'alimentar-se de membres de la pròpia espècie. La pintura de Jesús Herrera Martinez és el resultat de la digestió caníbal de l'artista sobre l'art i la pintura occidentals, fonamentalment.

En un recorregut a través de les obres i dels temes representats en elles, se'ns ofereix una reflexió sobre l'ús de la pintura en el qual la tradició artística occidental és fagocitada en un exercici de canibalisme i el resultat del qual és la visió personal del pintor.

L'obra de Jesús Herrera és una reflexió pictòrica sobre els processos de construcció d'una imatge, perquè les seues pintures al·ludeixen de manera erudita a altres obres de la tradició artística occidental a manera de metaimágenes i amb una alta dosi d'autoreferencialitat.

En l'exterior, l'artista, prenent com a pretext el romboedro que apareix en el gravat Melancolia I, i la xilografia Dibuixant fent un nu de dona -tots dos d'Alberto Dürer-, Jesús Herrera Martínez construeix una instal·lació/reflexió sobre la representació en la pintura. Les seues diferents composicions ens introdueixen, a través de l'engany dels sentits, l'ús i funció de la perspectiva, l'artifici, etc., en el seu propi imaginari, el seu univers creatiu, els seus referents, els seus gustos i subtils tributs als grans mestres de la pintura.

Comencem el recorregut a partir de la seua investigació a Dinamarca sobre l'obra del pintor holandés Albert Eckhout, qui entre 1637 i 1644 va viatjar al Brasil contractat pel Comte Johan Maurits van Nassau-Siegen, governador General del Brasil holandés, per a explorar i documentar el "Nou Món" a través de natures mortes i retrats. Les seues fruites, verdures i habitants exòtics als ulls europeus, acabaran en la col·lecció del Rei Frederik III de Dinamarca.

En el projecte de Jesús Herrera s'inverteix el sentit i l'aproximació epistemològica o de coneixement cap al nou continent, presentant-nos la seua visió en espill de la societat danesa actual de la mateixa manera que Eckhout havia projectat la seua sobre el nou món. Dinamarca "nou món" per a l'artista, on ha fixat la seua residència.

Continuem el recorregut explorant les diverses estratègies utilitzades per l'artista en els autoretrats i retrats per a revelar la manera en què un pintor es representa a si mateix o als altres. Jesús Herrera en un joc basat en modernes tècniques biomètriques, converteix el palmell de la mà en un retrat a manera de paisatge, però també explora la tradició cultural de la vanitas en els seus autoretrats com decapitat.

Finalment l'esbós final del retrat de S.A.R La Princesa Hereua Mary per a la Galeria Nacional de Retrat de Dinamarca, Det Nationalhistoriske museum, Frederiksborg Castle, tanca el recorregut del treball d'un artista que ha explorat i problematizado les mirades cap a l'altre i cap a un mateix.

19/05/2022 a 25/09/2022
Afegir al calendari
Entrada lliure i gratuïta

Lloc

Sala Parpalló
Segueix-nos:
Subscriu-te al nostre butlletí:

Horari:
De dimarts a dissabtes:
de 10 a 14h. i de 16 a 20h.
Diumenges i festius:
de 10 a 20h.
Tarifes:
Exposició permanent:
Precisa de reserva prèvia
Informació i reserves:
Copyright©2017 MuVIM Quevedo 10 i Guillem de Castro 8 | 46001, València.  Tots els drets reservats
Site developed with Drupal