El programa de la pianista valenciana María Linares comença amb la Suite Francesa No. 5 BWV 816 en Sol Major de Bach. Potser la característica més rellevant d’esta Suite siga el caràcter decididament melòdic que va desenvolupant-se tot al llarg de les set dances: allemande, courante, sarabande, gavotte, bourée, loure i gigue. La Suite forma part d’un total de sis escrites entre 1722 i 1725 i se l’anomena «francesa» perquè incorpora matisos de la música gal·la de l’època.
La Sonata No. 7 K. 309 en Do Major de W. A. Mozart fou composta l’any 1777 en un viatge de Mannheim a París. Com és habitual en Mozart, consta de tres moviments: allegro con spirito, andante un poco adagio i rondo, allegretto grazioso. En sintonia amb la producció pianística mozartiana d’aquella època, esta sonata fa una utilització de l’instrument que podríem qualificar de simfònica, perquè procura acostar-se amb un sol piano a la sonoritat de l’orquestra.
Anton Urspruch (1850-1907)
El programa continua amb Cavatine i Arabesque Op. 20, del compositor alemany Anton Urspruch. Injustament oblidat, Urspruch fou un dels alumnes predilectes de Liszt. Professor de piano i composició a Frankfurt, la seua música forma part d’un romanticisme tardà, potser una de les raons del seu ràpid oblit.
El programa acabarà amb tres peces —Rondeña, Almería i Triana— del segon llibre de la Suite Iberia d’Albéniz. Esta és una de les obres de major dificultat mai escrites per a piano. Albéniz les va compondre entre el 1905 i el 1909, any de la seua mort, i és l’obra d’un compositor en estat de gràcia, tant des del punt de vista musical com de l’estrictament tècnic.
Isaac Albéniz (1860-1909)
Les entrades són gratuïtes i es repartiran (màxim dos entrades per persona) a partir de les 11 h en el vestíbul del museu
Sense entrada no es podrà accedir a la Sala d'Actes
María Linares és un jove promesa valenciana de la pianística internacional que ja va començar a oferir recitals a una edat ben primerenca. Es va graduar amb honors al Royal Birmingham Conservatoire, on va aconseguir el Primer Premi en els concursos Beryl Chempin Beethoven, Dennis Matthews, Winifred Micklam i Renna Kellaway. Però, abans de mudar-se a Anglaterra, María va rebre el Premi Autonòmic de Piano i Música de Cambra de la Generalitat Valenciana, el Premi d'Estudis a l'Estranger de l' Ajuntament de València i el Premi d'Honor en Piano i Música de Cambra del Conservatori José Iturbi de València després de finalitzar els seus estudis baix la tutela de Juan Lago. Ambaixadora de la Música per Espanya de la Fundació Internacional de Música Lang Lang, ha sigut llorejada en concursos nacionals i Internacionals i és solista habitual en nombroses orquestres d’arreu del món. Entre els seus pròxims projectes destaca la publicació d'un CD amb obres per a piano d’Anton Urspruch.